Haber

Taşımacılık esnafına ‘tahakkuk’ desteği

18 Mayıs 2022 tarihli UKOME kararı ile İBB iştiraki Ulatma A.Ş. Eyüpsultan ve Kartal’da Araç Hizmet Kalitesi Uygunluk Denetimi (TAHKUK) sistemini hayata geçirdi. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu; Taksi, minibüs, taksi minibüs, okul/turizm ve diğer hizmet taşımacılığı kapsamında UKOME’nin belirlediği standart ve kriterlere uygun, kaliteli araçlarla ulaşımın sağlanması amacıyla kurulan Eyüpsultan’daki TAHKUK Merkezi’nde incelemelerde bulundu. İnceleme gezisinde İmamoğlu’na İstanbul Minibüsçüler Esnaf Odası Emin Alagöz ve Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu da eşlik etti. İmamoğlu, sistemden memnun olduklarını ifade eden oda başkanlarına işbirliklerinden dolayı teşekkürlerini iletti. Toplumun her kesimi gibi ulaştırma sektörünün de ekonomik krizden olumsuz etkilendiğini vurgulayan İmamoğlu, “Yakın bir zamana kadar, yani 5-6 yıl öncesine kadar neredeyse faizsiz araç bile satabilen kampanyalar vardı ama bugün, Maalesef yüksek faize rağmen kredi bile almak mümkün değil.” Sektör ve ekonomik sorun var. Bunu görüyoruz. Bu bağlamda UKOME’de alınan kararı sağduyuyla hem destekliyor hem de tebrik ediyorum. Çünkü bu zor süreci hep birlikte aşacağız” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) bünyesinde taksi, minibüs, taksi dolmuş, okul/turizm ve diğer hizmet taşımacılığı kapsamında; UKOME (Ulaşım Koordinasyon Merkezi) tarafından belirlenen standart ve kriterlere uygun, kaliteli araçlarla ulaşım sağlanması amacıyla 18 Mayıs 2022 tarihli kararla Araç Hizmet Kalitesi Uygunluk Denetimi (TAHKUK) sistemi hayata geçirildi. Bu kapsamda İBB iştiraki Ulatma A.Ş. Eyüpsultan ve Kartal’da iki TAHKÜK istasyonu kuruldu. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Eyüpsultan’daki TAHKUK İstasyonu’nda daire temsilcileriyle bir araya geldi. İnceleme gezisinde İmamoğlu’na İBB Genel Sekreter Yardımcısı Dr. Buğra Gökce, İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan, İstanbul Minibüsçüler Esnaf Odası Başkanı Emin Alagöz ve Taksiciler Esnaf Odası Eyüp Aksu eşlik etti.

ULAŞTIRMA DAİRE BAŞKANI CİHAN SİSTEM HAKKINDA BİLGİ PAYLAŞTI

İmamoğlu ve beraberindeki heyete, Cihan tarafından TAHKUK başvurusu hakkında bilgi verildi. AHKUK sisteminde araçların periyodik teknik muayenesinden farklı olarak Toplu Taşıma Hizmet Kalitesi Değerleme Sistemi (TUDES) ve toplu taşıma direktifleri kapsamında belirlenen seyahat hizmet kalitesini etkileyen hususların denetlendiğini belirten Cihan, şu bilgileri paylaştı:

“AHKUK sistemi hem yolcular hem de esnaf için değerli ve avantajlı. Bu sistem ile yolcularımız için kontrol ettiğimiz araçlarda yolcu güvenliğini, konforunu ve yolcu kalitesini izliyor, takip ediyor ve düzeltiyoruz. Nakliyecilere de 6 yaşını doldurmuş bir aracı 9 yaşına kadar kullanabilecekleri için daha uzun araç kullanımı sağlıyoruz. Böylece yüzde 50 avantaj elde ediyorlar. Daha önce UKOME kararıyla 12 yaşına kadar araçların minibüslere binmesine izin vermiştik. Bu araçlar 10 yaşına kadar taksi dolmuşlarda, 6 yaşına kadar da sarı taksilerde kullanılabiliyordu. Ancak ekonomik sıkıntılar ve pandemi gibi sebeplerden dolayı çocukların yaşının arttırılması yönünde de talep alıyorduk. bu araçların biraz daha fazla olması ve mevcut araçların daha fazla kullanılması. “UKOME’da alınan kararla ‘Araçlarınızı bize getirip muayene ettirmelisiniz, bizim rahatlığımızla kullanabileceksiniz’ diye bir karar aldık ve şimdi bu süreci burada başlattık ve yapıyoruz. BT.”

CİHAN: “RANDEVARA GELMEYEN 1.727 KİŞİ VAR”

Araçların yaşına ve tipine göre fiyat belirlediklerini belirten Cihan, daha genç araçlara daha düşük, eski araçlara ise nispeten daha yüksek bir tarife belirlediklerini belirtti. Şu anda taksi, minibüs ve dolmuşlara hizmet verdiklerini belirten Cihan, “Diğer araçların kapsamını daha sonra genişleteceğiz.” İstanbul’da belirlenen yaşın üzerinde 6 bin 150 araç olduğu bilgisini paylaşan Cihan, “Hepsini randevuya çağırdık. Henüz gelmemiş veya randevuya gelmemiş 1.727 araç var. “Şu anda araçlarımızın yüzde 71’i uygunluk açısından denetlendi” dedi. Sistemin işleyişine ilişkin detaylar veren Cihan, gerekli yükümlülükleri yerine getirmeyen araçların ruhsatlarını askıya aldıklarını vurguladı. Cihan, söz konusu aracın uygun olması durumunda lisansının online sistemde devreye alındığını belirtti.

TAKSİCİLER ESNAF ODASI BAŞKANI AKSU: “ODA OLARAK DESTEK VERİYORUZ”

İnceleme gezisine katılan İstanbul Minibüsçüler Esnaf Odası Başkanı Alagöz ve Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Aksu da uygulamadan duydukları memnuniyeti dile getirerek İBB yönetimine şükranlarını sundu. Aksu, “Vatandaşlar her zaman konforlu, kaliteli, güvenli hizmet almak ister” dedi ve ekledi, “Bu AHKUK Merkezi bu açıdan bize çok iyi geldi. Ekonomik anlamda esnafımız araç değiştiremiyordu. Bu şartlarda kredi verilmez veya faiz oranları yüksektir. Sayın Cumhurbaşkanımızın ve sizlerin öncülüğünde UKOME’nin aldığı kararla sürüş yaşı 3 yıl artırıldı. Her yıl buraya gelerek görünüm, konfor ve güvenlik açısından belirleniyor ve süre bir yıl uzatılıyor. Biz Oda olarak bunu destekliyoruz. “Teşekkür ederiz” dedi.

MİNİBÜS ESNAFLARI ODASI BAŞKANI ALAGÖZ: “BİZİM BİLGİMİZ OLMADAN HİÇBİR İŞ YAPILMADIĞINI AÇIKÇA GÖRDÜK”

Alagöz duygularını şöyle dile getirdi: “Ulaştırma Daire Başkanlığımız hem Genel Sekreter Yardımcımız hem de ulaşım sektöründe paydaşımız olarak atadığınız Daire Başkanımız ile uyum içerisinde her zaman minibüs işletmecisinin yani ulaşımın yanındadır. dal. Bilgilendirme, paylaşım ve karar anlamında bizim bilgimiz dışında hiçbir iş yapılmadığını açıkça gördük. Allah önce sizden sonra da diğer bürokratlardan razı olsun. Böyle bir sistemle karşılaştık. Burada insanlar yaşlarına göre 5000 lira ödeyecek. Ancak o 5000 bin lira, bu kriterlerin sağlanması şartıyla esnafımıza en az 150 bin lira tasarruf sağlayacak. Eyüp Lider’in de söylediği gibi, bir telefon uzağınızda bulunan Genel Sekreter Yardımcımız ve Daire Başkanımız ile ufak tefek sorunlarda herhangi bir sıkıntı, sıkıntı yaşamıyoruz. Çok teşekkürler. Bunu “Allah sizden razı olsun” sözleriyle ifade etti.

İMAMOĞLU: “UKOME’DA ALINAN KARARI HEM DESTEKLİYORUM HEM KUTLUYORUM”

İBB bürokratları ve sektör paydaşlarının ardından konuşan İmamoğlu, “Öncelikle İstanbullu halkımızın ve İstanbul’a gelenlerin tüm toplu ulaşım araçlarından memnun olmalarını istiyoruz. Bu sadece İETT otobüsü, taksi ya da minibüs fark etmez. Servis araçları da benzer bir kontrole tabi tutuluyor. Bu konuda bazen ekonomik koşullar istediğimiz kaliteye hızlı bir şekilde ulaşmamıza engel olabiliyor. Şu anda birçok konuda olduğu gibi araç yenileme konusunda da hem taksi sıkıntısında hem de minibüs sıkıntısında ciddi ekonomik sıkıntıların yaşandığını görebiliyoruz. Yani yakın zamana kadar yani 5-6 yıl öncesine kadar neredeyse faizsiz araç bile satabilen kampanyalar vardı ama bugün ne yazık ki yüksek faize rağmen kredi bile alamayan bir kesim var ve ekonomik sıkıntı yaşanıyor. Bunu görüyoruz. Bu bağlamda UKOME’de alınan kararı sağduyuyla hem destekliyor hem de tebrik ediyorum. Çünkü bu zor süreci hep birlikte aşacağız” dedi.

“HER İŞİ KARŞILIKLI ANLAYIŞLA YAPALIM” GÖRÜŞÜNÜZ VAR

“Ancak bu bazı temel kriterleri göz ardı etmemiz gerektiği anlamına gelmiyor” diyen İmamoğlu, şöyle konuştu:

Böyle bir merkezde halkımızın sağlığını, konforunu ve güvenliğini sağlayan konuların daha titizlikle denetlenmesi ve desteklenmesi önemli. Oda başkanlarımızın bu konuda işbirliği yapması ve paydaş olması gerekiyor; daha da değerlidir. Çünkü işbirliği olursa daha hızlı sonuç verir. Ancak yine de gelip tamamlanamayan ya da sıra kendisine geldiği halde gelmeyen parça sayısını biraz fazla buldum. Kendisinin ve odalarımızın daha fazla önem vermelerini, titizlikle uyarmalarını ve bir an önce gelip bu denetimleri yapmalarını rica ediyoruz. Biz bu kadar zor bir dönemde başta esnafımız olmak üzere insanlarımıza yolda, yolda ceza kesmeye çalışan bir yönetim değiliz. Tam tersine her şeyi karşılıklı anlayışla yapmamız gerektiği görüşündeyiz. Çalışmanın daha da geliştirilebileceğini düşündüğünü kaydeden İmamoğlu, “İleride daha kapsayıcı, daha çeşitli hizmetlerin farklı beklentilere cevap verecek konumda değerlendirilebileceğini düşünüyorum. Şoförlerimize ve esnaflarımıza kazasız, sıkıntısız, güvenli ve konforlu bir ortamda hizmet vermelerini dileriz. Halkımızın İstanbul’u daha mutlu, daha keyifli yolculuklarla yaşamasını istiyoruz. Önemli olan bu. Emeği geçenlere de teşekkür ediyoruz” dedi.

Konuşmaların ardından tesisteki taksileri inceleyen İmamoğlu, araçlardan birine binerek süreçleri deneyimledi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

hocalarajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu