Haber

İlk yerli lokomotif motoru ‘Özgün’ görücüye çıktı

ANKARA (İGFA) –Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “160 Serisi Orijinal Motor Ailesi Lansmanı”na katıldı.

100 yılda yapılacak işleri 20 yıla sığdırdıklarını ve tarihin bunu yazacağını belirten Karaismailoğlu, 20 yıl önce Türkiye’de gelişmemiş bir altyapı olduğunu ve bu noktada havayolu altyapısının tamamen bittiğini söyledi. ve otoyol altyapısının çok değerli kısmı tamamlandı. 29 bin kilometreye ulaşan bölünmüş yol ağı ile Türkiye’de hareketliliğin önündeki engelleri kaldırdıklarını ifade eden Karaismailoğlu, “20 yıl önce Türkiye genelinde 8 milyon araç vardı. Bugün Türkiye’de kayıtlı araç sayısı 26 milyon. Ancak trafik sıkışıklığı 20 yıl öncesine göre çok çok daha az. Çünkü bu yatırımlar sayesinde tüm olumsuzlukları ortadan kaldırdık. Anadolu’nun her yerinde sanayinin, üretimin, istihdamın, turizmin, tarımın gelişmesinde bu ulaşım altyapısına büyük yatırımlar yapılıyor. Yüzyıllardır Türkiye’nin önündeki blokajları kaldırdık” dedi.

Bir birimlik ulaşım altyapısı yatırımının üretimi 10 kat, milli geliri ise 6 kat etkilediğine işaret eden Karaismailoğlu, bu etkilerin Anadolu’nun her köşesinde görüldüğünü söyledi. 20 yılda 183 milyar dolarlık yatırım yapıldığının altını çizen Karaismailoğlu, bu yatırımların üretime etkisinin 1 trilyon dolar, milli gelirin ise 600 milyon dolar olduğunu kaydetti.

Yapılan yatırımlarla her yıl 1 milyon kişiye istihdam sağlandığını ifade eden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Ulaştırma altyapımızı tamamladık. 183 milyar dolarlık yatırımımızın yüzde 65’ini otoyollara yaptık. Karayollarında çok değerli bir eksiğimizi tamamladık. Bundan sonra demiryollarında yatırım dönemine girdik. Türkiye genelinde 13 bin 100 kilometrelik demiryolu ağımız var. Bunun 1400 kilometresi hızlı tren sınırı. Şu anda yapımı devam eden 4 bin 500 kilometrelik demiryolu sınırında yoğun bir çalışmamız var. Bu yoğun çalışmanın sonucunda hızlı tren bağlantısı olan 8 ilimizi 52’ye çıkarmak için çabalıyoruz” dedi.

BENZERSİZ MOTORUNU LOKOMOTİFLERDE KULLANACAĞIZ

Özgün Motor projesinin çok değerli olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, şunları söyledi:

“Tübitak Rute ile çalışıyoruz. Tübitak Rute ve TCDD’deki meslektaşlarımızla birlikte demiryolu sektöründeki bu raylı araçlar ihtiyacımızın önemli bir bölümünü alt yapılarıyla birlikte aştık. Biliyorsunuz geçen yıl üç önemli demiryolu fabrikası Eskişehir Adapazarı ve Sivas’taki fabrikaların güçlerini birleştirdik.Değerli bir aşamaya geçtik.Şimdi hem banliyö trenlerimizi hem de milli elektrikli trenlerimizi Adapazarı’nda, lokomotiflerimizi ve demiryolu bakım teçhizat araçlarımızı Eskişehir’de üretiyoruz ve çok değerli bir sektörle tanışıyoruz. Sivas’ta vagon ihtiyacımızın bir parçası.Milli Elektrikli Trenimiz artık test sürüşleri için üretildi.10 bin kilometreye ulaştı.İkinci tren setimizin üretimi tamamlandı.Bir yandan seri üretimimize de başladık. Önümüzdeki günlerde bu sertifikasyon ve test sürüşleri tamamlandığında yerli milli trenimizi demiryolu raylarımızda görmeye başlayacağız. 225 kilometre hıza sahip olan milli elektrikli tren bitmek üzere. İlk prototipinin ardından seri üretimimize başlayacağız. Orijinal Motor 8 silindirle üretilmiş ancak mühendislik altyapısı 12 ve 16 silindire cevap verecek şekilde tasarlanmış. Başta lokomotiflerimiz olmak üzere demiryolu araçlarımızda kullanmaya başlayacağız ama önümüzdeki günlerde gemi sanayi ve tersanelerde aranan bir motor olacak.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu